Ayakkabılarımı satın alınırken ayağıma iyi gelmesine rağmen şuan sıkıyor ve bazı yerlerinden vuruyor. Ne yapmalıyım?
Ayakkabılar ayağa uyum sağlayıncaya kadar ilk birkaç giyimde ayağı sıkabilir veya vurabilir. Bu nedenle yeni ayakkabı ile dışarı çıkmadan önce evde giyerek bir kez daha denemekte fayda vardır. Kullanılmış ürünler vurma, sıkma gibi nedenlerden dolayı yenisi ile değiştirilmemektedir. Müşteri memnuniyeti adına rahatsızlık veren bölgeye genel bakım (kalıplama ve yumuşatma vb.) yapılabilmektedir.
Ayakkabılarım ayağımı boyuyor. Bu sorun neden kaynaklanmaktadır?
İç astarı deri ise: Astarsız veya koyu renk astarlı ve deri mostra kullanılan ayakkabılarda derinin doğallığını bozacak ve ayak sağlığını olumsuz etkileyecek kimyasal maddeler kullanılmadığı için, deri rengi ayaklara ve çoraba çıkabilir. Bu tür durumlarda deri ile aynı renk veya koyu renk çorap giyilmesi yada ANTI-COLOR yani boya itici spreylerin kullanılmasını tavsiye etmekteyiz.
İç astarı tekstil ise: İç astarında tekstil malzeme kullanılan ayakkabılarda astar kısmı renklendirilirken herhangi bir kimyasal madde kullanılmadığından dolayı astarın rengi ayakteri ile birlikte ayak ve çoraplara çıkabilmektedir.
Bu durum kullanılan malzemenin doğal yapısından kaynaklanmakta, herhangi bir üretim veya kullanım hatası olarak nitelendirilmemektedir.
Kösele tabanlı ayakkabılarım kısa zamanda deforme oldu. Bu durum neden üretim hatası sayılmıyor?
Kösele; doğal deri özelliğine sahip olup doğal yapıları nedeniyle gözeneklere sahiptirler. Bu sebeple kösele tabanlı ayakkabılar kuru havalarda yada kapalı alanlarda kullanıma uygun olup, nefes alma özelliğine sahiptir. Dolayısı ile ıslak zeminlerde kullanıldığında tabanlarda önce erime, daha sonra delinme ve kırılmalar meydana gelecektir. Bu nedenden dolayı , ayakkabı alırken mevsimine göre tercih edilmeli ve bu konuda ayakkabı alırken mutlaka satış danışmanlarımızın tavsiyelerine dikkat edilmesi önemlidir.
Ayakkabılarım su çekiyor.Bunun sebebi nedir?
Doğal yapıları nedeniyle tüm deri türlerinin lifleri hidrofobik (emici) yüzeylere ve gözeneklere sahiptirler. Bu özelliklerinden dolayı derinin su ile temasında deri üzerinde ıslanma başlar. Temas süreklilik gösterirse su çeker. Yani; tüm deri ayakkabılar, eğer üzerlerinde ‘SU GEÇİRMEZ veya SUYA DAYANIKLI ÖZELLİKTEDİR’ (water resistant / water prof, goretex vb. ) ibaresi ve benzer bir ifade bulunmuyorsa yağmur ve kar suyunu (veya yoldaki göletlerdeki suyu) çekebilir. Bu durum bir üretim hatası sayılmayıp müşterilerimize su itici sprey kullanımı önerilmektedir.
Ürünün derisi üzerinde çatlamalar oluşmasının sebebi nedir?
Deri çatlamalarının sebebi; ayakkabıların bir süre kullanımından sonra boya ve temizlik bakım ihtiyacının doğması ve buna bağlı olarak ayakkabının derisinin rengine ve cinsine uygun boya ve malzemelerle bakım ihtiyacı giderilmemesi, kalitesiz boya ve deri cinsine uygun olmayan malzeme kullanımı deri üzerinde çatlamalara neden olmaktadır.
Ayakkabılarımın terletmesi ve koku yapmasının sebebi nedir?
Kullanıldıktan sonra dinlendirilmeyen deri astarlı ayakkabılarda ciltteki yağdan dolayı deri gözeneklerinin kapanması sebebiyle terleme ve bu duruma bağlı olarak koku oluşumu muhtemeldir. İç astarında suni deri yada tekstil malzeme kullanılan ayakkabılarda ise, kullanım esnasında ayak hava almayacağı için terleme ve koku yapabilir. Bu durumlarda ayakkabının emmiş olduğu terin 24 saat içinde buharlaştığı göz önünde bulundurularak 1 gün ara ile giyilmesi yada koku giderici ayakkabı deodorant´ı kullanılması tavsiye edilmektedir.
Terliğimin tabanındaki renk attı, sebebi nedir?
Lame yada dore astar kullanılan ürünlerde ayak teri ve sürtünmeden dolayı astarda renk atmaları yaşanabilir. Açık renk astar kullanılan ürünlerde ise ayak teri ve ciltteki yağdan dolayı zamanla astar kısmında koyulaşma yaşanabilmektedir.
Çocuğuma ilk ayakkabıyı ne zaman almalıyım?
Çocuklar yürümeyi öğrenmeye başlar başlamaz ayakkabı giymelidirler. Ayakkabılar, darbeyi emici lastik/kauçuk tabanlı ve yumuşak olmalı, içerisinde ayağın rahat edebileceği kadar boşluklar olmalıdır.
Süet veya Nubuk ayakkabılar nasıl temizlenmelidir?
Süet ayakkabılar süet silgisi ve süet fırçası ile temizlenmelidir. Nubuk ayakkabıların bakımı nubuk silgisi ve nubuk fırçası ile yapılmalıdır. Kösele, nubuk ve süet ayakkabılarınızı yağmurlu havalarda kullanmamaya özen gösteriniz.
Almış olduğum ayakkabılarımın deri üzerinde kırılmalar oluşmasının sebebi nedir?
Ayakkabınızın derisinin üzerinde ayağınızın yapısına ve kullanım şekline göre kırışıklılar, esnemeler meydana gelebilir. Bu kırışıklıklar ve esnemeler ayağın her esneyişinde (bükümünde) artacaktır. Oluşacak şekil bozuklukları ve kırılmaları önlemek için ayakkabıların kalıp kullanılarak muhafaza edilmesini tavsiye etmekteyiz.
DERİ AYAKKABININ BAKIMI.
Tüm doğal ürünler gibi deri de yaşlanır. Rutubet, soğuk, kuru hava, güneş gibi doğal etkenlerle elastikiyeti azalır, doğal özelliklerinin uzun süre korunması için bakım uygulanması şarttır. Derinin türü ve proses edilme biçimi nedeniyle, tek bir bakım ürünü mevcut değildir. Derinin türü ve amacına göre değişik bakım ürünleri geliştirilmiştir.İlk kez kullanımdan önce, krem veya sprey şeklinde koruyucu film oluşturan bir bakım ürünü kullanılmalıdır. Bakım uygulaması sırasında deri kesinlikle kuru olmalıdır Nemlenen ayakkabılar, önce gazete kağıdına sarılmalı ve doğal oda ısısında iyice kurutulmalıdır. Kirler bir fırça veya nemli bir bezle alınmalıdır.Deride renk değişimini önlemek için, doğru bakım ürünü kullanılmalıdır. Bakım ürünü çok az kullanılmalı ve yüzeye eşit yayılmalıdır. Çok kullanım nefes alabilme özelliğini engeller. Kir ve toz, derinin yüzey deliklerini tıkayabilir ve nefes alabilme özelliğini önler. Büyük kir ve lekelerin giderilmesi, özel bir temizleyici kullanımı gerektirir. Temizleme işlemi deri tümüyle kuruduktan sonra yapılmalıdır. Lekenin deri üzerinde uzunca süre kalması, daha derin katmanlara nüfuzuna neden olduğundan özenle temizlenmelidir.
Sarp Oder Couture Shoes steep cargo ships worldwide via Turkish PTT, DHL, Express shipping . Unfortunately, we do not do same day delivery. Suitable please provide us with a shipping address and we will ask for a signature when you receive your order.
International Shopping conditions
We offer free international delivery on all our items online. Please note we are not held due to circumstances outside our control Responsible for Late Deliveries
Location we ship to
We to worldwide,pls have a look the country list in details alphabetically:
EXTRA INFORMATION
1. We ship orders from Monday to Friday (Saturday and Sunday are not classed as working days).
2. We do not ship to P.O Box or BFPO addresses.
3. Although we use all reasonable means to ensure that your order is delivered within a specified time, we cannot accept any responsibility for late deliveries due to circumstances outside our control. We will do our best to inform you of any unexpected delay.
4. Once your order has been despatched we are unable to change a residential delivery address
5. Local import taxes due on delivery may be chargeable in some countries.
6. Return of all items delivered internationally will be subject to Sarp Oder Co,; terms and conditions for purchases made online.
Exchanges and Returns
If you are a customer based in the EU, you have the right to cancel your order with us under the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 0 (DSRs).
Alternatively, you may prefer to return or exchange items using our free returns and exchanges collection service.
If you are based in the EU under the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 50 (DSRs), you have the right to cancel your order with us, provided you give us written notice within 7 working days of receipt. Notice of contract cancellation under the DSRs must be given in writing to: Notice of Contract Cancellation,
CANCELLING YOUR ORDER UNDER THE DISTANCE SELLING REGULATIONS
If you are based in the EU under the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 50 (DSRs), you have the right to cancel your order with us, provided you give us written notice within seven working days of receipt.
You must notify customer care in writing of your wish to cancel the contract for your entire order under the DSRs within seven working days of receiving your items. Either email e.post / Mail or write to us at: Notice of Contract Cancellation, Customer Care Department,
On receipt of your notice of contract cancellation, customer care will email you a Returns Merchandise Authorization (RMA) number. Please complete this on the returns pro forma invoice that you received with your order, and include it with your return so we can process your refund promptly.
We recommend that you insure the return shipment as you are under a duty to take reasonable care of the goods and will be liable for damage to them until we receive them at our warehouse. We also recommend that you use a secure, trackable means to return your order to us at Notice of Contract Cancellation, Customer Care Department,
Please note that you must cover the cost of the return shipment, as our free collection service does not apply to orders cancelled under the Distance Selling Regulations.
All items must be returned unused, in their original condition and from the country that the order was delivered to.
We will refund the full value of your order, including shipping costs, within 45 days of receiving your notice of contract cancellation. If we do not receive the cancelled order, we will arrange to have it collected from you at your cost.
Please note you may only use your right to cancel the order under the DSRs if you give us formal written notice of cancellation within seven working days of receiving the order, as described above.
RETURNS & EXCHANGES USING OUR FREE COLLECTIONS SERVICE
As an alternative to using your rights under the DSRs, you may prefer to return or exchange items using our free returns and exchanges collection service. You must request your Returns Merchandise Authorization (RMA) number within 15 days of order receipt, and return your unwanted items within 20 days of receiving your RMA number, for a refund of the value of the item only, or an exchange for the same item in a different size, based on stock availability. You can request your RMA by writing to us at Customer Care Department, If you wish to exchange your item for an alternative product, we suggest that you return it for a store credit and purchase the new item separately.
Please refer to our Returns & Exchanges policy for further information.
Shipping is complimentary on the replacement item, but exchanges made to destinations outside of the Turkey will be processed for customs clearance and therefore any relevant import duty and tax charges will apply. See costs for Shipping and Returns.
Please note our free collection service is not available for orders cancelled under the DSRs.
LATE RETURNS
An RMA number should be requested within seven days of receiving your order. You should then return your item(s) within 14 days of receiving this number. Returns outside these timeframes may be accepted at the discretion of S and may only Sarp Oder ISTANBUL be refunded as a store credit.
RECEIVING A REFUND
Your refund will either be credited to the original purchaser's credit card using Google Checkout will include shipping costs for faulty items or for orders cancelled under the DSRs only. Shipping costs will not be refunded for items returned using our free collection service.
Please note card refunds may take up to 10 business days for your bank to complete, depending on their processing time. This can vary greatly between card issuers, and unfortunately we are unable to influence this.
OUR POLICY
Items should be returned new, unused, and with all Sarp Oder Istanbul and designer garment tags still attached. Returns that are damaged, soiled or altered may not be accepted and may be sent back to the customer.
Where provided, dust bags and leather tags should be included with your return.
All items returned should have a Return Merchandise Authorization (RMA) number. Unidentified returns may be returned to the sender.
COLOURS
We have made every effort to display as accurately as possible the colours of our products that appear on Sarp Oder Istanbul. However, as computer monitors vary, we cannot guarantee that your monitor's display of any colour will be completely accurate.
IMPORTANT INFORMATION
1. All items are quality controlled and checked for any faults before they are despatched to customers.
2. Should you receive an item that is not in perfect condition please contact us immediately.
3. Please send all items you wish to return from an order in the same shipment to ensure your return is processed as quickly as possible.
4. Items should be returned in their original packaging to ensure they are adequately protected in transit. Packaging should also be protected as they are considered part of the product, and your return may not be accepted if it is damaged.
5. Free collection does not apply to items returned from a different country to the original shipping destination or to orders cancelled under the DSRs.
6. We prefer that items are returned to us via DHL or our Istanbul Premier service to ensure that they are protected and insured during transit. However, you may return the goods by any secure means. Our address for all returns is Customer Care Department, in relation to such returns. Please note that we may not accept liability for goods that are not returned via DHL or our Istanbul Premier service.